lördag 5 mars 2011

Jag har ställts ut - inomhus (!?)

Snorungen väckte mig imorse och sa att hon skulle ställa ut mig idag. Elakt. Det är ju kallt ute. Mormis och Gudfar hämtade oss i sin bil och så åkte vi iväg till Sollentuna. Jag som trodde att jag i alla fall skulle få vara utställd utanför porten och hälsa på alla grannar... Istället släpade de in mig på något konstigt ställe med massa skälliga hundar och människoben överallt.

Mitt i vimlet fanns två av mina kullsystrar, pappa Devil, Linda och Dennis. Träffade även Yatzy, jag ska leka med honom i sommar bestämde vi. Sen kom det fram lite skojiga människor som hade kollat i min blogg och gillat den. Men det är klart, vem gillar inte min blogg liksom?
Photobucket
Tog en tupplur på mormis arm. Hon köpte ett fint halsband och en canvasbur till mig!
Sen sa Snorungen att jag skulle ut i ringen. Det var ju ingen ring, det var en kvadrat... I kvadratringen träffade jag mina kullsystrar. Jag och Mini hade jättekul!!
Photobucket
Lotus, vår andra syster, ville också vara med men hon var duktig med Dennis istället!
Photobucket
Försökte mosa syrran så att den där Domaren skulle tycka att hon var platt och ful. Hon blev 3:a ändå...
Photobucket Photobucket
Jag tror att domaren försökte strypa mig. Han var inte snäll... Det var roligare att gå med Snorungen!

Photobucket
Jag satte mig ned och tog ögonkontakt. Då brukar Snorungen tycka att jag är duktig!
Photobucket
Det tyckte hon inte idag, jag skulle tydligen stå.. Ja ja....
Svea och jag blev oplacerade, som det så fint heter när Domaren inte gillar en. Det var tydligen pga mina schäferöron. Men det är klart, Domaren förstod ju inte att jag var en cool IPO-hund och inte någon vänstervarvare. Mini däremot blev 3:a och Lotus 4:a. Pappa Devil blev bästa jakthane, det ni!

Nu ska jag inta soffläge. Jag är trött, trots att jag är en pigg och aktiv ras!

1 kommentar:

  1. Hehe, och tänk, imorgon ska du ut på äventyr igen och komma till Tyresö och klippa klorna *S*

    SvaraRadera

Lämna ett tassavtryck och gör terriern glad!