söndag 6 mars 2011

Vadå unaccepteble ears?

Min utställningskritik löd följande:
4 months old, with good skull. Should have a stronger fore face and more cheak muscle. Unaccepteble ears. Could have a little longer neck and better shoulder placement. Good back and topline. Nice tailset. Well made hindquarters. Moved well.

Mer käkmuskler? Är det ens möjligt? Jag biter ju på allt. Dessutom tyckte Domaren att jag skulle se ut som en giraff eller något med längre hals. Och vadå oacceptabla öron?? Jag hade ju äntligen lyckats få upp dem igen efter att Snorungen försökt sabotera med sin dumma veckopeng!
Photobucket
Jättefina öron!

6 kommentarer:

  1. Du är så underbart söt som du är gumman så jag tycker du ska säga åt snorungen å köpa glass för veckopengen istället o behålla dina vackra öron! Min lilla pärla ska ha schäferöron ;)

    Kommer snart o hälsar på igen!

    Gos o gull från gudmor

    SvaraRadera
  2. Dina öron är mycket finare sådär än med tipp. Tycker din kropp att du ska ha tipp så är det så. Löjligt annars, någon som sett en skyddshund med tippöron?

    SvaraRadera
  3. ah okej, det var inte så stort :)
    vill också ha en vovvsing

    SvaraRadera
  4. Klart öronen får vara som de vill! =) Domarens öron var inte perfekta heller måste jag tillägga.

    SvaraRadera
  5. Öronen sätter karaktär. Snygga som attans!
    Kram LISA
    ps. tack för grattiset hos mig! ds.

    SvaraRadera
  6. Underbart sött uttryck! Vilken sötnos!

    SvaraRadera

Lämna ett tassavtryck och gör terriern glad!