lördag 29 januari 2011

Var en skallig kamel idag...

Nu är jag bara skallig. Jag mådde inte alls bra imorse eller på förmiddagen. Kräktes och hade diarré och bara sov eller kände mig allmänt nere, så Snorungen och Tanten tog mig till Veterinären. Fast Veterinären var inte Veterinären, utan det var någon annan konstig tant som inte hade lika roligt hår som den jag träffade sist. Finns tydligen jättemånga som heter Veterinären. Den här gillade jag inte alls lika mycket...

Veterinären 2 kidnappade mig från Snorungen och rakade bort all päls i nacken på mig och satte dit en puckel med vad hon kallade vätska och smärtlindrande, eftersom jag hade ont i magen och var lite uttorkad. Såg ut som en nakenkamel... Nu ser jag bara ut som en nakenterrier (med coola kuperade dobermannöron).
Photobucket
Nu får jag äta lite och ofta (hade föredragit mycket och ofta...), dricka druvsockervatten i spruta (MUMS!!) och så blir jag matad med en annan spruta, med något som Veterinären sa smakade äckligt ungefär som grus (Mmmm... nom nom nom! Smaskens!).

Mår hur som helst bättre nu och har orkat terra Laban, leka med Snorungen och pussa på Gubben.

3 kommentarer:

  1. Och bita Mommo! Aldrig har man väl blivit så glad över bett från Joyce-valpen! =)

    SvaraRadera
  2. Skönt att du mår bättre, var så orolig för dig
    igår.
    Puss Mormis

    SvaraRadera
  3. Skönt att dt snabbt har gått över!! Lycklig jakt på nya bit-offer :)

    SvaraRadera

Lämna ett tassavtryck och gör terriern glad!